• بستان آباد
  • پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403
  • آخرین به‌روزرسانی 11:30 صبح
  • سال جهش تولید
ad
پیام روزانه
نوشته شده توسط:admin دسته خبر:اخبار استانی تاریخ انتشار:دوشنبه 01 ارديبهشت 1399 تعدادبازدید:1717 نسخه مناسب چاپ

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای انباردان گفت: با شیوع ویروس منحوس کرونا بچه‌های مسجدی روستای انباردان با تمام توان برای پیشگیری و مقابله با کورنا تلاش می‌کنند.

«رحیم دبیر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با بیان ضرورت مشارکت عمومی برای شکست کورنا، گفت: این مساله بسیار فراتر از توان دولتهاست و باید مردم جهان با همکاری و رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی راه انتشار این بیماری را مسدود کرده و جهان را از شر این دشمن ریز و خطرناک رها سازند.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای انباردان از توابع شهرستان بستان آباد با تاکید به نقش نهادهای اجتماعی به خصوص کانون‌های مساجد در عبور از بحران‌ها، افزود: کانون‌های مساجد با قابلیت‌های فراوانی که دارند و به دلیل بومی بودن می‌توانند اثرگذارتر از دیگر حرکت‌های مردمی در مبارزه با کورنا عمل کنند.

 

وی در تکمیل سخنان خود با اشاره به جمعیت ۲هزار نفری روستای انباردان اضافه کرد: خوشبختانه به همت جوانان پرشور مسجد المهدی از اولین ساعت سال جدید، جهت پیشگیری از شیوع کورنا در ورودی روستا، تور بازرسی برپا کردیم که به همراه ضدعفونی خودروها و تست مسافران با تب سنج مخصوص، مانع ورود افراد مشکوک به کورنا و مسافر نوروزی (غیر بومی) به روستا شدیم.

 

دبیر در بخش دیگر سخنان خود با تشکر از همکاری صمیمانهء بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: با کمک دهیاری و تلاش ۱۰نفر از فعالین کانون شهدای انباردان به صورت دوره‌ای و هرچند روز یکبار برای مقابله با کورنا و اطمینان خاطر اهالی، تمامی اماکن و معابر عمومی با دستگاه سمپاشی یکی از روستائیان، ضدعفونی و گندزدایی می‌شود که تاکنون حدود ۷هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده به ارزش ۳میلیون تومان در این فعالیت استفاده شده است.

 

او در پایان مصاحبه با ابراز امیدواری از روند این اقدامات در روستا اظهار داشت: فعالیت های مقابله‌ای با کورنا در روستای انباردان مخصوص برادران نیست و بانوان مومن و انقلابی نیز برای رفع یکی از اساسی ترین مشکلات روز، اقدام به دوخت ماسک در منازل کرده‌اند که تاکنون حدود ۷۰۰ ماسک قابل شستشو و با دوام توسط ایشان تولید شده و امیدواریم در روزهای آینده این تعداد به ۲هزار نزدیک شود تا حداقل به ازای هر نفر یک ماسک در روستا داشته باشیم