• بستان آباد
  • جمعه 07 ارديبهشت 1403
  • آخرین به‌روزرسانی 11:30 صبح
  • سال جهش تولید
ad
پیام روزانه
نوشته شده توسط:admin دسته خبر:گزیده اخبار تاریخ انتشار:دوشنبه 01 ارديبهشت 1399 تعدادبازدید:1565 نسخه مناسب چاپ

در سال جاری خط آهن بستان‌آباد ـ تبریز افتتاح می‌شود و فاصله بین تهران تا تبریز را در قطارها 5.5 ساعت کاهش می‌دهد..

قطار تبریز‌ بستان‌آباد-میانه پروژه‌ای هفده ساله که در عمر پنج ساله دولت روحانی علی‌رغم وعده‌ها تکمیل نشده و شواهد نشان می‌دهد تکمیل آن به باقی عمر دولت روحانی قد نخواهد داد.

اردیبهشت سال 94 بود که حسن روحانی در سفر به تبریز از اتمام پروژه راه‌آهن تبریز_میانه تا پایان سال 95 خبر داد؛ وی در بخشی از سخنرانی‌اش عنوان کرد:"مسئله ی دیگر، راه آهن تبریز- میانه است، این راه آهن در سال ۹۴ و ۹۵ با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان تکمیل خواهد شد." 

سال 95 گذشت و قطار وعده روحانی در خصوص راه‌آهن تبریز_میانه نه به مقصد بلکه به ایستگاه انتخاباتی رسید تا بار دیگر رئیس دولت یازدهم سوار بر موج وعده‌ها زمان دیگری را برای اتمام این پروژه اعلام کند، روحانی در سفر انتخاباتی‌اش به تبریز در سال 96 تاکید کرد:" راه‌آهن میانه تا بستان‌آباد را تا پایان همین دولت تکمیل خواهیم کرد."

اما خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از بهره‌برداری از فاز دوم راه‌آهن بستان‌آباد به تبریز  در سال ۹۹ خبر داد.

وی گفت: این خط ریلی مسیر راهبردی ارتباطی با کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد:فاز دوم آن از بستان‌آباد به تبریز که ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در سال ۹۹ آماده بهره‌برداری می‌شود.

خادمی افزود: برای انجام این مسیر ریلی که از نظر مسافت  ۱۴۴ کیلومتر مسیر قدیم و به لحاظ زمانی ۵ ساعت زمان سفر را کوتاه می‌کند، تاکنون یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است که البته هزینه به روز شده آن ۵ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی امروز در مراسم افتتاح 56 دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید داخل اظهار داشت: در پایانه‌های تخلیه و بارگیری ضرورت دارد سیستم مکانیزه گسترده‌تری به کار گرفته شود که خواب واگن‌ها کاهش یافت.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر ضرورت ایمن‌سازی تقاطع‌های ریلی گفت: ایجاد خط دوم ریلی برای ارتقاء راندمان سیر قطارها ضروری است و از این طریق سرعت در رسیدن به مقصد معنا می‌آید.

اسلامی گفت: ‌در سال جاری خط آهن بستان‌آباد ـ تبریز افتتاح می‌شود و فاصله بین تهران تا تبریز را در قطارها 5.5 ساعت کاهش می‌دهد.